איך לבקש מפרופסור מכתב המלצה

כאשר אתה משלים לימודים לתואר ראשון או לתואר שני, או שקיבלו את התואר האחרון לאחרונה, סביר להניח שאתה רוצה לבקש מהפרופסור או היועץ אקדמי המלצה כאשר אתה מתחיל להגיש מועמדות למשרות בשוק העבודה.

מורים ופרופסורים מהאוניברסיטה או המכללה, במיוחד אלה שלימדו אותך במספר שיעורים, יכולים לספק המלצות רבות עוצמה למעסיקים ולבוגרי הלימודים. אחרי הכל, הם ראו אותך הרבה זמן ולימדו אותך הכל והם יכולים לנתח, לכתוב, לבטא את דעותיך, ולהציג לקבוצות.

הפרופסורים יכולים גם להעיד על האיכות הכוללת ועל האיכות של העבודה שלך. פרופסורים רבים יש שפע של אנשי קשר בעולם המקצועי, כולל סטודנטים לשעבר וייעוץ לקוחות, והם בדרך כלל ברמה גבוהה של אמינות עם אנשי הקשר האלה.

ממי מבקש התייחסות אקדמית
אנשים שמכירים את העבודה האקדמית שלך ואת הביצועים הם בחירה מצוינת לבקש מהם המלצות ברגע שאתה מתחיל את הקריירה. ייתכן שלא תהיה לך הרבה ניסיון בעבודה בתחום הנבחר שלך, והפרופסורים שלך יוכלו לדבר על הידע והמיומנויות שהוכחת שיעזרו לך להצליח בתעשייה שאליה אתה ממקד.

אם אפשר, לבקש מכתב התייחסות מפרופסור או יועץ שמכיר אותך היטב ומכבד את העבודה ואת אופיך. כלומר, אל תבקשו התייחסות מפרופסור אם הייתם לעתים קרובות או לא נעדרים מהכיתה או לא קיבלתם ציון טוב. באופן אידיאלי, בחר מישהו שדיברת איתו מחוץ לכיתה – בשעות העבודה, או בפעילויות משולבת.

כמו כן, כבדו את לוחות הזמנים של אנשים – אם אפשר, לבקש מכתב התייחסות כמה שבועות מראש עם סיום הסמסטר או כאשר אתה צריך את זה ולא בדקה התשעים ובלחץ.

כיצד לבקש המלצה מפרופסור
גם אם כבר יש לך יחסים חיוביים עם הפרופסור שלך, חשוב להיות טקט כאשר מבקשים המלצה. אתה צריך לזכור כי פרופסורים מלמדים מספר רב של תלמידים ולא רק אתה בראש שלהם.

למרות שהם עשויים לתת רושם כללי חיובי מאוד לך, וגם את ההמלצות המשכנעות ביותר אבל זה יחייב אותם לתת כמות נאותה של פרטים כדי לתמוך טענות חיוביות שלהם. אתה יכול לעזור להם להשיג זאת על ידי אספקת חלק זה בפירוט בעת ביצוע הבקשה שלך.

הכנת מסמך סיכום
הכנת מסמך סיכום המפרט כל קורס שלקחת עם הפרופסור והפניות לכל המסמכים או הפרוייקטים שהשלמת בהצלחה. כלול את הציון עבור פרויקטים בודדים, כמו גם את הציון הכללי של הקורס. אם שמרת כמה מסמכים שהתקבלו היטב – סמן את הערות בטוש זוהר באדום – ותצרף עותקים של מסמכים אלה.

ספק את קורות החיים שלך
שתף את קורות החיים שלך כדי לתת לפרופסור סיכום של הישגים מחוץ לבית שלך וניסיון העבודה שלך. תאר בכתב את סוגי העבודות שאתה עשית, ואת הכישורים שאתה מתמקד.

בקש פגישה אם אפשר
אם אתה עדיין בבית הספר או שאתה גר באזור המכללה, תנסה לארגן פגישה פנים מול פנים עם הפרופסור. שאל אם אתה יכול לעצור במהלך שעות המשרד או אחרי לעשות שיחה על כוס קפה כדי לדון בעניין נוסף.

תן לחברי הסגל שלך הודעה מוקדמת ככל האפשר. לקראת סוף הסמסטר, הם עשויים להיות עמוסים על ידי בידקת הבחינות וכן כתיבת המלצות לסטודנטים רבים אחרים.

מה לכלול בהודעת דוא"ל
בעת שליחת הודעת הדואר האלקטרוני, עליך לכלול את שמך בשורת הנושא. (לדוגמה: "ישראל ישראלי': המלצה הבקשה.")

אם אתה לא מכיר את הפרופסור או היועץ היטב, לעשות את החיבור שלך ברור הדוא"ל. לדוגמה, אתה יכול לומר, "נהניתי בכיתה שלך בקורס תקשורת, שבו השתתפתי באביב 2018." זה יכול להיות גם שימושי כדי לכלול סיכום של הקורסים הקשורים ופעילויות בית הספר, יחד עם קורות החיים שלך.

ככל שתספק מידע מפורט יותר, כך יהיה קל יותר עבור הפרופסור לתת התייחסות ומכתב המלצה עלייך.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *